<< WSMP 1980] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1982 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1981

2-3.05.1981 1 eliminacja WSMP Poznań
23-24.05.1981 2 eliminacja WSMP Kielce
5-7.06.1981 3 eliminacja WSMP Poznań
5-6.09.1981 4 eliminacja WSMP Toruń
26-27.09.1981 5 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1981

Klasa 1: 1 2 3 4 5  

1.

Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 50   46 50 46 192
2. Andrzej Dziurka Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p   50 43 43 38 174
3. Jarosław Koziczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p   40 41 46 37 164
4. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   37 40 40 43 160
5. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 43 41   36 36 156
6. Andrzej Proć Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 33   34 41 40 148
7. Włodzimierz Krukowski FSM - Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 46   50   50 146
8. Grzegorz Kamiński Automobilklub Toruński Polski Fiat 126p   43 39 38 24 144
9. Dariusz Kinderman Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 37 33   29 35 134
10. Andrzej Stachurski Automobilklub Lubelski Polski Fiat 126p 36 27   34 29 126
11. Jerzy Wierzbołowski Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 39 28 23 35   125
12. Krzysztof Cieślewicz Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 40 24 29   31 124
13. Krzysztof Poniński Automobilklub Szczeciński Polski Fiat 126p   32 24 31 32 119
14. Piotr Rakowski Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p     37 39 41 117
15. Zbigniew Kordek Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 41 38 38     117
16. Andrzej Serzysko Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p   31 17 30 34 112
17. Wojciech Ryszewski Automobilklub Włocławski Polski Fiat 126p 38   19 24 25 106
18. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński Polski Fiat 126p 32   36 32   100
19. Waldemar Mrówczyński Automobilklub Zielonogórski Polski Fiat 126p   25   33 33 91
20. Wojciech Cołoszyński SGPiS Warszawa Polski Fiat 126p 34   27   27 88
21. Grzegorz Grabowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p   46 35     81
22. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 35   22   23 80
23. Adam Michalski SGPiS Warszawa Polski Fiat 126p     21 28 22 71
24. Piotr Tonderski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p     30   39 69
25. Witalis Misiewicz Automobilklub Lubelski Polski Fiat 126p   39 28     67
26. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p   35     30 65
27. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   26 33     59
28. Zbigniew Poniewski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p   30 26     56
29. Zdzisław Kupaj Automobilklub Kaliski Polski Fiat 126p   34 18     52
30. Jerzy Murgrabia Automobilklub Piotrkowski Polski Fiat 126p   29 20     49
31. Tadeusz Kotas Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p   23   26   49
32. Iwona Mianowska Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 31   14     45
33. Marian Kepal Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   22 16     38
34. Adam Sowa Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p       37   37
35. Krzysztof Bigałowski Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p     31     31
36. Mariusz Stuszewski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p         28 28
37. Zdzisław Romański Automobilklub Zielonogórski Polski Fiat 126p       27   27
38. Zbyszko Gaik Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p         26 26
39. Krzysztof Caputa Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p       25   25
 
Klasa 2: 1 2 3 4 5  

1.

Włodzimierz Krukowski FSM - Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 50 50 50 50   200
2. Mariusz Pych Automobilklub Warszawski   (37) 43 46 41 46 176
3. Janusz Śpiączka Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 46 46 37 46   175
4. Michał Adamski Automobilklub Łódzki   40 31 40 40   151
5. Piotr Kolasiński Automobilklub Wielkopolski   38 35   37 36 146
6. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa     36 36 32 34 138
7. Tomasz Barański Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p     43 43 43 129
8. Janusz Orłowski Automobilklub Szczeciński     40   39 39 118
9. Kazimierz Sołtowski Automobilklub Szczeciński     38 41   38 117
10. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski   36   39   41 116
11. Dariusz Nowaczyński Automobilklub Wielkopolski       38 36 33 107
12. Lech Świątek Automobilklub Wielkopolski   43 32     29 104
13. Jan Handke Automobilklub Wielkopolski       32 31 37 100
14. Andrzej Stachurski Automobilklub Lubelski     34   28 35 97
15. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa     30 30 34   94
16. Jerzy Murgrabia Automobilklub Piotrkowski     33 31 29   93
17. Janusz Szerla Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p     35   50 85
18. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa     41     40 81
19. Jerzy Kurczyński Automobilklub Kielecki   41 39       80
20. Adam Sowa Autoklub Rzemieślnik Warszawa   39 37       76
21. Zbigniew Zapędowski Automobilklub Łódzki       34 38   72
22. Piotr Tonderski Autoklub Rzemieślnik Warszawa         35   35
23. Włodzimierz Abramowicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa       33     33
24. Jerzy Wierzbołowski Automobilklub Dolnośląski         33   33
25. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki           32 32
26. Mariusz Stuszewski Automobilklub Warszawski           31 31
27. Andrzej Serzysko Automobilklub Warszawski         30   30
28. Michał Sawka Automobilklub Częstochowski           30 30
29. Marian Kepal Autoklub Rzemieślnik Warszawa       29     29
 
Klasa 3: 1 2 3 4 5  

1.

Adam Polak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p   43 50 50 50 193
2. Leszek Nadolny Automobilklub Wielkopolski   41 50 41 46   178
3. Piotr Nowicki Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 50 40 40 40 (39) 170
4. Ryszard Kozłowski Automobilklub Lubelski   43 41   43 41 168
5. Jerzy Kozłowski Automobilklub Lubelski   46 (33) 38 36 43 163
6. Aleksander Majerczak Automobilklub Wielkopolski   39   39 41 36 155
7. Andrzej Ptak Automobilklub Szczeciński   40 38 31   37 146
8. Krzysztof Godwod Autoklub Rzemieślnik Warszawa   34 35 (33) 38 35 142
9. Włodzimierz Łuczywek Automobilklub Szczeciński   36 36 34 35   141
10. Henryk Mandera Automobilklub Śląski     39 46   46 131
11. Jerzy Franek Automobilklub Cieszyński     46 43   40 129
12. Stefan Knast Automobilklub Wielkopolski   37   37 33   107
13. Witold Szymczak Automobilklub Wielkopolski   38 34 30     102
14. Mirosław Bronisz Automobilklub Lubelski       27 34 34 95
15. Henryk Fabiański Automobilklub Wielkopolski     37 35     72
16. Wojciech Czajkowski Automobilklub Szczeciński   35     37   72
17. Jacek Iwanowski Automobilklub Warszawski         39   39
18. Marek Rada Automobilklub Gorzowski           38 38
19. Zbigniew Bębnista Automobilklub Dolnośląski       36     36
20. Zbigniew Figas Automobilklub Wielkopolski       32     32
21. Andrzej Skaza Automobilklub Toruński       29     29
22. Zygmunt Olech KM Świecie       28     28
 
Klasa 5-6: 1 2 3 4 5  

1.

Maciej Bogusławski Autoklub Rzemieślnik Warszawa BG 1600     50 50 46 146
2. Jerzy Kozłowski Automobilklub Lubelski       41   40 81
3. Ryszard Granica Autoklub Rzemieślnik Warszawa       39 41   80
4. Władysław Starkowski Automobilklub Dolnośląski         40 39 79
5. Błażej Krupa Stomil Olsztyn Renault 5 Turbo         50 50
6. Adam Polak Automobilklub Warszawski       46     46
7. Marian Bublewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE       46   46
8. Edward Kinderman Automobilklub Śląski           43 43
9. Aleksander Adamski Automobilklub Krakowski       43     43
10. Andrzej Koper Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine       43   43
11. Tomasz Stawowczyk Automobilklub Krakowski           41 41
12. Jeremi Dernałowicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa       40     40
13. Tadeusz Betlej Automobilklub Krakowski           38 38
 
Klasa 7: 1 2 3 4 5  

1.

Cezary Ruszkowski Automobilklub Warszawski   50 50 50 (37) 50 200

2.

Andrzej Wojciechowski Automobilklub Śląski     43 46 50 41 180
3. Andrzej Sumara Automobilklub Morski   41 (39) 40 46 43 170
4. Witold Nalewaj Automobilklub Szczeciński   43 46 43   36 168
5. Jerzy Krotoski Automobilklub Wielkopolski   37   36 43 46 162
6. Lech Wojciechowski Automobilklub Kaliski   38 41 35   40 154
7. Tomasz Osterloff Automobilklub Toruński   39   34 41 37 151
8. Marek Oryński Automobilklub Krakowski   36   38 38 39 151
9. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski   46 40   40   126
10. Karol Kubaczewski Automobilklub Wielkopolski   40 38 41     119
11. Wojciech Gąsecki Automobilklub Wielkopolski       37 39 35 111
12. Mirosław Sajecki Automobilklub Kielecki       39   38 77
13. Tomasz Sikora Automobilklub Kielecki     37     34 71
14. Wojciech Golik Automobilklub Stalowa Wola   35         35
 
Klasa 8: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Hołowiej GAMK Budowlani Gdańsk MTX 46 50 50 50   196
2. Andrzej Szulc Automobilklub Morski   50 39 (37) 41 46 176
3. Józef Kiełbania Automobilklub Radomski   41 43 41 40 (40) 165
4. Henryk Pineles Automobilklub Śląski   39   39 38 39 155
5. Jerzy Mazur Automobilklub Dolnośląski   38 38 36 37 (35) 149
6. Jacek Szmidt Automobilklub Toruński   43 46 43     132
7. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski     41 34   50 125
8. Jacek Jurzak Automobilklub Śląski       40 39 41 120
9. Lech Jaworowicz Automobilklub Warszawski   40 40 38     118
10. Tomasz Jeromin Automobilklub Radomski     37 35   38 110
11. Krzysztof Tkacz Automobilklub Śląski   35 34     36 105
12. Marek Obarski Automobilklub Wielkopolski     35 32 36   103
13. Piotr Lenartowicz Automobilklub Radomski   36 33 33     102
14. Christian Grochowski Automobilklub Warszawski       46 46   92
15. Krzysztof Różewski Automobilklub Śląski         43 43 86
16. Józef Gutmacher Automobilklub Śląski   37 36       73
17. Antoni Śmiechowski Automobilklub Śląski           37 37
18. Wojciech Walentowicz Automobilklub Warszawski     32       32
 
Klasyfikacja zespołowa: 1 2 3 4 5  
1. Automobilklub Warszawski 127 136 146 (124) 150 559
2. Automobilklub Wielkopolski 140 (126) 128 142 131 541
3. Autoklub Rzemieślnik Warszawa (73) 119 126 132 129 506
4. Automobilklub Kielecki 126 126 111   122 485
5. Automobilklub Lubelski 125 114 (95) 113 119 471
6. Automobilklub Szczeciński 115 124 117 (98) 111 467
7. Automobilklub Morski 91 (78) 114 126 124 455
8. Automobilklub Toruński 82 89   79 61 311
9. Automobilklub Dolnośląski 77 66 100     243
10. Automobilklub Radomski   113     78 191
11. Automobilklub Krakowski     120     120
12. Automobilklub Beskidzki     72     72

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p do 650 cm3 grupy II
- Klasa 2 - samochody do 700 cm3 grupy II
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grup II, III i IV do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grup II, III i IV do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grup II, III i IV do 2000 cm3
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami

System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd. Zawodnikom i zespołom do końcowej punktacji zaliczano 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Motor 1981
- Auto Moto 1981
- Materiały: AdamT, Kaczmarek, Grzegorz Chyła


<< WSMP 1980] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1982 >>