<< WSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1993 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1992

16-17.05.1992 1 eliminacja WSMP Poznań
19-20.06.1992 2 eliminacja WSMP Kielce
11-12.07.1992 3 eliminacja WSMP Poznań
5-6.09.1992 4 eliminacja WSMP Toruń
26-27.09.1992 5 eliminacja WSMP Poznań
9-10.10.1992 6 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1992

Klasa N1:

1.

Sebastian Lewandowski Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 120 pkt.
2. Lech Wójcik Rainbow Łódź Polski Fiat 126p 90 pkt.
3. Małgorzata Serbin Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 83 pkt.
4. Arkadiusz Nowicki Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 75 pkt.
4. Andrzej Bobrowski Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 75 pkt.
6. Jacek Rathe Automobilklub Lubelski Polski Fiat 126p 58 pkt.
 
Klasa A1:

1.

Marek Oczkowski Gulf - Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 120 pkt.
2. Tomasz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 82 pkt.
3. Waldemar Mrówczyński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 77 pkt.
4. Krzysztof Gawroński Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 75 pkt.
5. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 68 pkt.
6. Piotr Bednarek Rainbow Łódź Polski Fiat 126p 66 pkt.
 
Klasa A2:
1. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTi 75 pkt.
2. Krzysztof Federowicz Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift GTi 60 pkt.
3. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift GTi 59 pkt.
4. Tomasz Jaskłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift GTi 50 pkt.
5. Michał Sawka Automobilklub Częstochowski   15 pkt.
6. Mariusz Ficoń Autoklub Rzemieślnik Warszawa   13 pkt.
 
Klasa A3 (Międzynarodowe WSMP):
1. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VT 75 pkt.
2. Vladimir Sukhov (RUS) Łada 2108 Samara 40 pkt.
3. Guntars Yudeiks (LV) Łada 2108 Samara 37 pkt.
4. Wojciech Cołoszyński Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift GTi 33 pkt.
5. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Honda Civic 30 pkt.
6. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTi 15 pkt.
 
Klasa CH1:
1. Leszek Grynhoff Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 115 pkt.
2. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 95 pkt.
3. Ryszard Piątek Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 87 pkt.
4. Antoni Skudło Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 83 pkt.
5. Grzegorz Lewek Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 32 pkt.
6. Tomasz Poprawski Automobilklub Wielkopolski   46 pkt.
 
Klasa CH2:
1. Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW M3 120 pkt.
2. Tadeusz Myszkier Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski Audi Coupe-BMW 105 pkt.
3. Marek Troszyński Rainbow Łódź Volkswagen Scirocco 89 pkt.
4. Kazimierz Brach Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski Fiat 131 Mirafiori-Volkswagen 86 pkt.
5. Piotr Urbański Rainbow Łódź Volkswagen Golf 58 pkt.
6. Wojciech Urbański Automobilklub Śląski Volkswagen Golf 50 pkt.
 
Klasa E1:
1. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki Estonia 21 107 pkt.
2. Jacek Szmidt Automobilklub Toruński MTX 1-06 74 pkt.
2. Robert Gajór Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski Estonia 21; Promot 84; Promot 86 74 pkt.
4. Tomasz Jeromin Automobilklub Świętokrzyski MTX 1-06 64 pkt.
5. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 55 pkt.
6. Marek Nowak Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 54 pkt.

7.

Krzysztof Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 M

42 pkt.

 
Klasa E2:

1.

Andrzej Godula Radio RMF - Automobilklub Kielecki Estonia 25 125 pkt.
2. Artur Skwarzyński Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25 81 pkt.
3. Bohdan Leśniak Gulf - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 73 pkt.
4. Cezary Czub Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 72 pkt.
5. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21 60 pkt.
6. Ryszard Luciński Automobilklub Śląski Estonia 25 53 pkt.
 

Międzynarodowe WSMP - Formuła Mondial:

1.

Viktor Kozankov (RUS) Shell Estonia 25 67 pkt.
2. Aleksandr Potekhin (RUS) Estonia 25 45 pkt.
3. Darius Jonusis (LT) Automobilklub Morski Estonia 25; Estonia 21-10 35 pkt.
4. Vaclav Lim (CS) Avia AE-3 33 pkt.
5. Tytus Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-10 30 pkt.
6. Cezary Czub Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-10 28 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa C - Prototypy sportowe do 3500 cm3 o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa N1 - samochody Polski Fiat 126p grupy N
- Klasa A1 - samochody grupy A do 850 cm3
- Klasa A2 - samochody grupy A do 1300 cm3
- Klasa A3 - samochody grupy A do 1600 cm3 (w klasie tej rozgrywano Międzynarodowe WSMP)
- Klasa CH1 - samochody gr. C i H do 850 cm3
- Klasa CH2 - samochody gr. C i H powyżej 850 cm3
- Klasa E1 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami FSO, Skody lub Łady do 1300 cm3
- Klasa E2 - Formuła Mondial - samochody wyścigowe do 1600 cm3 (samochody tej klasy startowały w WSMP kl. E2, oraz w odrębnych wyścigach Międzynarodowych WSMP Formuły Mondial)

System punktacji w WSMP:
We wszystkich klasach przyznawano punkty za pierwszych 15 miejsc według systemu: 25-20-17-15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Zawodnikom i zespołom do końcowej punktacji zaliczano 5 najlepszych wyników.
W przypadku zdobycia jednakowej ilości punktów przez kilku kierowców, wyższe miejsce przyznawano temu, który uzyskał większą ilość lepszych miejsc w eliminacjach liczonych, a jeśli nie przyniesie to rozstrzygnięcia - ten, który zdobył większą sumę punktów we wszystkich eliminacjach. Przy dalszym braku rozstrzygnięcia - miejsca przyznawano ex aequo.
W klasyfikacji zespołowej w przypadku zdobycia tej samej ilości punktów przez kilka zespołów, rozstrzygała suma punktów ze wszystkich eliminacji, a prz braku rozstrzygnięcia - miejsca przyznawano ex aequo.

Zasady przyznawania tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski
Indywidualne tytuły mistrzowskie i wicemistrzowskie otrzymywali kierowcy sklasyfikowani na najlepszych pozycjach, jeżeli spełnione zostały następujące warunki:
1. zawodnik został sklasyfikowany w co najmniej połowie eliminacji,
2. sklasyfikowano w sezonie minimum:
 - 6 kierowców dla tytułu Mistrza Polski
 - 10 kierowców dla tytułu I Wicemistrza Polski
 - 12 kierowców dla tytułu II Wicemistrza Polski
Zespołowe tytuły otrzymywały zespoły sklasyfikowane na najlepszych miejscach przy spełnieniu następujących warunków:
1. zespół został sklasyfikowany w co najmniej połowie eliminacji,
2. sklasyfikowano minimum:
 - 3 zespoły dla tytułu Mistrza Polski
 - 5 zespołów dla tytułu I Wicemistrza Polski
 - 7 zespołów dla tytułu II Wicemistrza Polski


Źródła:
- Sport 1992
- Motor 1992
- Regulamin WSMP 1992
- Materiały: Grzegorz Chyła


<< WSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1993 >>