<< WSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1993 >>
16-17.05.1992 | 1 eliminacja WSMP | Poznań |
19-20.06.1992 | 2 eliminacja WSMP | Kielce |
11-12.07.1992 | 3 eliminacja WSMP | Poznań |
5-6.09.1992 | 4 eliminacja WSMP | Toruń |
26-27.09.1992 | 5 eliminacja WSMP | Poznań |
9-10.10.1992 | 6 eliminacja WSMP | Kielce |
Klasa N1: | ||||
1. |
Sebastian Lewandowski | Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 120 pkt. |
2. | Lech Wójcik | Rainbow Łódź | Polski Fiat 126p | 90 pkt. |
3. | Małgorzata Serbin | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 83 pkt. |
4. | Arkadiusz Nowicki | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 75 pkt. |
4. | Andrzej Bobrowski | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 75 pkt. |
6. | Jacek Rathe | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p | 58 pkt. |
Klasa A1: | ||||
1. |
Marek Oczkowski | Gulf - Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 120 pkt. |
2. | Tomasz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 82 pkt. |
3. | Waldemar Mrówczyński | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 77 pkt. |
4. | Krzysztof Gawroński | Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 75 pkt. |
5. | Zbigniew Czarnocki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 68 pkt. |
6. | Piotr Bednarek | Rainbow Łódź | Polski Fiat 126p | 66 pkt. |
Klasa A2: | ||||
1. | Henryk Mandera | Automobilklub Wielkopolski | Suzuki Swift GTi | 75 pkt. |
2. | Krzysztof Federowicz | Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 60 pkt. |
3. | Grzegorz Baran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 59 pkt. |
4. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 50 pkt. |
5. | Michał Sawka | Automobilklub Częstochowski | 15 pkt. | |
6. | Mariusz Ficoń | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 13 pkt. | |
Klasa A3 (Międzynarodowe WSMP): | ||||
1. | Stanisław Fiedor | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Honda Civic VT | 75 pkt. |
2. | Vladimir Sukhov | (RUS) | Łada 2108 Samara | 40 pkt. |
3. | Guntars Yudeiks | (LV) | Łada 2108 Samara | 37 pkt. |
4. | Wojciech Cołoszyński | Gulf / Radio Zet - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 33 pkt. |
5. | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | Honda Civic | 30 pkt. |
6. | Henryk Mandera | Automobilklub Wielkopolski | Suzuki Swift GTi | 15 pkt. |
Klasa CH1: | ||||
1. | Leszek Grynhoff | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 115 pkt. |
2. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 95 pkt. |
3. | Ryszard Piątek | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 87 pkt. |
4. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 83 pkt. |
5. | Grzegorz Lewek | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 32 pkt. |
6. | Tomasz Poprawski | Automobilklub Wielkopolski | 46 pkt. | |
Klasa CH2: | ||||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 | 120 pkt. |
2. | Tadeusz Myszkier | Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski | Audi Coupe-BMW | 105 pkt. |
3. | Marek Troszyński | Rainbow Łódź | Volkswagen Scirocco | 89 pkt. |
4. | Kazimierz Brach | Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski | Fiat 131 Mirafiori-Volkswagen | 86 pkt. |
5. | Piotr Urbański | Rainbow Łódź | Volkswagen Golf | 58 pkt. |
6. | Wojciech Urbański | Automobilklub Śląski | Volkswagen Golf | 50 pkt. |
Klasa E1: | ||||
1. | Jarosław Podsiadło | Automobilklub Kielecki | Estonia 21 | 107 pkt. |
2. | Jacek Szmidt | Automobilklub Toruński | MTX 1-06 | 74 pkt. |
2. | Robert Gajór | Rafineria Gdańska - Automobilklub Morski | Estonia 21; Promot 84; Promot 86 | 74 pkt. |
4. | Tomasz Jeromin | Automobilklub Świętokrzyski | MTX 1-06 | 64 pkt. |
5. | Andrzej Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 | 55 pkt. |
6. | Marek Nowak | Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 | 54 pkt. |
7. |
Krzysztof Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 M | 42 pkt. |
Klasa E2: | ||||
1. |
Andrzej Godula | Radio RMF - Automobilklub Kielecki | Estonia 25 | 125 pkt. |
2. | Artur Skwarzyński | Rak Racing - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25 | 81 pkt. |
3. | Bohdan Leśniak | Gulf - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 | 73 pkt. |
4. | Cezary Czub | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 | 72 pkt. |
5. | Hieronim Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21 | 60 pkt. |
6. | Ryszard Luciński | Automobilklub Śląski | Estonia 25 | 53 pkt. |
Międzynarodowe WSMP - Formuła Mondial: |
||||
1. |
Viktor Kozankov | (RUS) Shell | Estonia 25 | 67 pkt. |
2. | Aleksandr Potekhin | (RUS) | Estonia 25 | 45 pkt. |
3. | Darius Jonusis | (LT) Automobilklub Morski | Estonia 25; Estonia 21-10 | 35 pkt. |
4. | Vaclav Lim | (CS) | Avia AE-3 | 33 pkt. |
5. | Tytus Tuszyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21-10 | 30 pkt. |
6. | Cezary Czub | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21-10 | 28 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa C - Prototypy sportowe do 3500 cm3 o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraciły homologację.
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa N1 - samochody Polski Fiat 126p grupy N
- Klasa A1 - samochody grupy A do 850 cm3
- Klasa A2 - samochody grupy A do 1300 cm3
- Klasa A3 - samochody grupy A do 1600 cm3 (w klasie
tej rozgrywano Międzynarodowe WSMP)
- Klasa CH1 - samochody gr. C i H do 850 cm3
- Klasa CH2 - samochody gr. C i H powyżej 850 cm3
- Klasa E1 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami FSO, Skody lub Łady do 1300 cm3
- Klasa E2 - Formuła Mondial - samochody wyścigowe do
1600 cm3 (samochody tej klasy startowały w WSMP kl. E2,
oraz w odrębnych wyścigach Międzynarodowych WSMP Formuły
Mondial)
System punktacji w WSMP:
We wszystkich klasach przyznawano punkty za pierwszych
15 miejsc według systemu: 25-20-17-15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Zawodnikom i zespołom do końcowej punktacji zaliczano 5
najlepszych wyników.
W przypadku zdobycia jednakowej ilości punktów przez kilku
kierowców, wyższe miejsce przyznawano temu, który uzyskał
większą ilość lepszych miejsc w eliminacjach liczonych, a
jeśli nie przyniesie to rozstrzygnięcia - ten, który zdobył
większą sumę punktów we wszystkich eliminacjach. Przy dalszym
braku rozstrzygnięcia - miejsca przyznawano ex aequo.
W klasyfikacji zespołowej w przypadku zdobycia tej samej ilości
punktów przez kilka zespołów, rozstrzygała suma punktów ze
wszystkich eliminacji, a prz braku rozstrzygnięcia - miejsca
przyznawano ex aequo.
Zasady przyznawania tytułów Mistrzów i
Wicemistrzów Polski
Indywidualne tytuły mistrzowskie i wicemistrzowskie
otrzymywali kierowcy sklasyfikowani na najlepszych pozycjach,
jeżeli spełnione zostały następujące warunki:
1. zawodnik został sklasyfikowany w co najmniej połowie
eliminacji,
2. sklasyfikowano w sezonie minimum:
- 6 kierowców dla tytułu Mistrza Polski
- 10 kierowców dla tytułu I Wicemistrza Polski
- 12 kierowców dla tytułu II Wicemistrza Polski
Zespołowe tytuły otrzymywały zespoły sklasyfikowane na
najlepszych miejscach przy spełnieniu następujących warunków:
1. zespół został sklasyfikowany w co najmniej połowie
eliminacji,
2. sklasyfikowano minimum:
- 3 zespoły dla tytułu Mistrza Polski
- 5 zespołów dla tytułu I Wicemistrza Polski
- 7 zespołów dla tytułu II Wicemistrza Polski
Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła
- Motor 1992
- Regulamin WSMP 1992
- Sport 1992
<< WSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1993 >>