<< RSMP 1977] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1979 >>

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1978

8-9.04.1978 1 eliminacja RSMP 5. Rajd "Stomil" Rzeszowski

Lista startowa

21-22.04.1978 2 eliminacja RSMP 3. Rajd Krakowski

Lista startowa

13-14.05.1978 3 eliminacja RSMP 7. Rajd Elmot

Lista startowa

22-24.09.1978 4 eliminacja RSMP 27. Rajd Wisły  
7-8.10.1978 5 eliminacja RSMP
Wyścig towarzyski
16. Rajd Warszawski
3. Grand Prix FSO
Lista startowa (R. Warszawski)

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1978

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5  
1. Jerzy Landsberg Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E 25 25 - 21 18 89
2. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 18 0 21 25 21 85
3. Tomasz Ciecierzyński
Jacek Różański
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis; Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 2000 21 21 0 15 15 72
4. Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 2000; Polonez 2000 - 18 25 0 25 68
5. Wiktor Polak
Krzysztof Czarnecki
Automobilklub Krakowski Renault 12 Gordini 15 15 18 0 10 58
6. Janusz Wojtyna Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E; Renault 12 Gordini 25 25 - 0 0 50
7. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 4 10 8 10 9 41
8. Janusz Szajng Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E; Polski Fiat 126p 600 0 0   21 18 39
9. Ryszard Plucha
Włodzimierz Abramowicz
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 12 3 12 12 0 39
10. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 10 9 6 6 4 35
 
Grupa IV: 1 2 3 4 5  
1. Jerzy Landsberg Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E 9 9 - 9 6 33
2. Tomasz Ciecierzyński
Jacek Różański
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis; Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 2000 6 6 0 6 4 22
3. Wiktor Polak
Krzysztof Czarnecki
Automobilklub Krakowski Renault 12 Gordini 4 3 6 0 3 16
 
Grupa II klasa 8: 1 2 3 4 5  
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 9 0 9 9 9 36
2. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 4 6 6 (2) 6 22
3. Ryszard Plucha
Włodzimierz Abramowicz
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 6 3 4 4 0 17
 
Grupa II klasa 7: 1 2 3 4 5  
1. Wacław Janowski
Henryk Krakowczyk
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Sport SL 9 9 6 (1) 6 30
2. Juliusz Szulc
Bogdan Lech
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 125p 1300 3 6   9 9 27
3. Bogumił Targosz
Andrzej Orłowski
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 4 2     4 18?
 
Grupa II klasa 1-3: 1 2 3 4 5  
1. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 0 9 9 3 6 27
2. Tomasz Barański
Paweł Barański
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 2 6 6 (2) 9 23
3. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 9 0   9 0 18
4. ?                
5. Włodzimierz Krzemiński
Krzysztof Burzyński
OBR FSM - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p - -     4 ?
 
Grupa I klasa 8: 1 2 3 4 5  
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 (4) 6 9 9 9 33
2. Marek Karczewski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 0 9 3 6 3 21
3. Jerzy Kobyliński
Marcin Osiowski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 9 4 6   2 21
 
Grupa I klasa 7: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 9 9 9 9 (6) 36
2. Kazimierz Jaromin
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte - - 6 4 9 19
3. Jerzy Bachtin
Zbigniew Dziadura
Automobilklub Stomil Dębica Fiat 128 Rallye 6 6 -   - 12
 
Grupa I klasa 3-4: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Wodziński
Jan Wojciechowski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Autobianchi A 112 Abarth 9 9 9 2 - 29
2. Andrzej Koper Automobilklub Warszawski Zastava 1100p; Fiat 128 Sport SL 4 - 6 9 6 25
3. Andrzej Bachowski
Lesław Błaszak
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 127p 6 6 4   0 16
 
Grupa I klasa Polski Fiat 126p: 1 2 3 4 5  
1. Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 600 4 9   9 9 31
2. Marcin Zoll Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 600 6 4   4 6 20
3. Marek Ryndak Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p 600 - 6 9   0 15
 
Klasyfikacja pilotów: 1 2 3 4 5  
1. Piotr Mystkowski OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 18 0 21 25 21 85

2.

Jacek Różański OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis; Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 2000 21 21 0 15 15 72

3.

Ryszard Żyszkowski OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 2000; Polonez 2000 0 18 25 0 25 68

4.

Krzysztof Czarnecki Automobilklub Krakowski Renault 12 Gordini 15 15 18 0 10 58

5.

Janusz Wojtyna Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E 25 25 - - - 50

6.

Piotr Ślaski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 4 10 8 10 9 41

7.

Janusz Szajng Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E; Polski Fiat 126p 600 0 0   21 18 39

8.

Włodzimierz Abramowicz OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 12 3 12 12 0 39

9.

Marek Rompel Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 10 9 6 6 4 35
 
Puchar Motoru: 1 2 3 4 5  
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500            
 
Klasyfikacja zespołowa: 1 2 3 4 5  
1. ?            
2. Automobilklub Krakowski            

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała klasa markowa Polskich Fiatów 126p 600 gr. I.

Punkty w klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
ewrc-results.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Krzysztof Łudzeń, Mirek:), Ryszard Żyszkowski,
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Motor 1978
- Przegląd Sportowy 1978
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski


<< RSMP 1977] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1979 >>