<< RSMP 1977] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1979 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1978

8-9.04.1978 1 eliminacja RSMP 5. Rajd "Stomil" Rzeszowski  
21-22.04.1978 2 eliminacja RSMP 3. Rajd Krakowski  
13-14.05.1978 3 eliminacja RSMP 7. Rajd Elmot  
22-24.09.1978 4 eliminacja RSMP 27. Rajd Wisły  
7-8.10.1978 5 eliminacja RSMP 16. Rajd Warszawski Lista startowa

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1978

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5  
1. Jerzy Landsberg Automobilklub Warszawski Opel Kadett GTE 25 25   21 18 89
2. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 18 0 21 25 21 85
3. Tomasz Ciecierzyński
Jacek Różański
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis / 1600 MC / 2000 21 21   15 15 72
4. Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1600 MC / 2000; Polonez 2000   18 25   25 68
5. Wiktor Polak
Krzysztof Czarnecki
Automobilklub Krakowski Renault 12 Gordini 15 15 18 0 10 58
6. Janusz Wojtyna Automobilklub Warszawski Opel Kadett GTE 25 25     0 50
7. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 4 10 8 10 9 41
8. Janusz Szajng Automobilklub Warszawski Opel Kadett GTE; Polski Fiat 126p 0 0   21 18 39
9. Ryszard Plucha
Włodzimierz Abramowicz
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 12 3 12 12 0 39
10. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 10 9 6 6 4 35
 
Grupa IV:
1. Jerzy Landsberg Automobilklub Warszawski Opel Kadett GTE 36 pkt.
2. Tomasz Ciecierzyński
Jacek Różański
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis / 1600 MC / 2000 24 pkt.
3. Wiktor Polak
Krzysztof Czarnecki
Automobilklub Krakowski Renault 12 Gordini 20 pkt.
 
Grupa II klasa 8:
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 36 pkt.
2. Andrzej Radecki Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 24 pkt.
3. Ryszard Plucha
Włodzimierz Abramowicz
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 17 pkt.
 
Grupa II klasa 7:
1. Wacław Janowski
Henryk Krakowczyk
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Sport SL 37 pkt.
2. Juliusz Szulc
Bogdan Lech
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 125p 1300 27 pkt.
3. Bogumił Targosz
Andrzej Orłowski
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 18 pkt.
 
Grupa II klasa 1-3:
1. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 27 pkt.
2. Tomasz Barański
Paweł Barański
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 25 pkt.
3. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 18 pkt.
4. ?      
5. Włodzimierz Krzemiński
Krzysztof Burzyński
OBR FSM - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p  
 
Grupa I klasa 8:
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 33 pkt.
2. Marek Karczewski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 21 pkt.
3. Jerzy Kobyliński
Marcin Osiowski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 21 pkt.
 
Grupa I klasa 7:
1. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 36 pkt.
2. Kazimierz Jaromin
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte 19 pkt.
3. Jerzy Bachtin
Zbigniew Dziadura
Stomil Dębica Fiat 128 Rallye 12 pkt.
 
Grupa I klasa 3-4:
1. Andrzej Wodziński
Jan Wojciechowski
Automobilklub Warszawski Autobianchi A 112 Abarth 29 pkt.
2. Andrzej Koper Automobilklub Warszawski Zastava 1100p; Fiat 128 Sport SL 25 pkt.
3. Andrzej Bachowski
Lesław Błaszak
Stomil Dębica Fiat 127 16 pkt.
 
Klasa markowa Polski Fiat 126p:
1. Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 31 pkt.
2. Marcin Zoll Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 20 pkt.
3. Marek Ryndak Stomil Dębica Polski Fiat 126p 15 pkt.
 
Klasyfikacja pilotów:
1. Piotr Mystkowski Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine  
 
Puchar Motoru:
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Piotr Ślaski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500  
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. ?
2. Automobilklub Krakowski

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała klasa markowa Polskich Fiatów 126p gr. I.

Punkty w klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.


Źródła:
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Motor 1978
- Przegląd Sportowy 1978
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Materiały: AdamT, Krzysztof Łudzeń, Grzegorz Chyła, Ryszard Żyszkowski, Mirek:).


<< RSMP 1977] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1979 >>