<< RSMP 1995] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1997 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1996

23-24.02.1996 1 eliminacja RSMP 10. Zimowy Rajd Dolnośląski Lista  
25-27.04.1996 2 eliminacja RSMP 21. Rajd Krakowski Lista  
17-18.05.1996 3 eliminacja RSMP 24. Rajd Elmot Lista  
6-8.06.1996 4 eliminacja RSMP 53. Rajd Polski Lista Filmy
5-6.07.1996 5 eliminacja RSMP 22. Rajd Kormoran   Filmy
5-7.09.1996 6 eliminacja RSMP 16. Rajd Karkonoski Lista  
20-21.09.1996 7 eliminacja RSMP 44. Rajd Wisły    

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1996

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Krzysztof Hołowczyc
Maciej Wisławski
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Toyota Celica 4WD 20 20 20 20 20     100
2. Robert Herba
Artur Skorupa
Aral BPH Rally Team - Automobilklub Polski Toyota Celica 4WD 15     15 12 20 20 82
3. Robert Gryczyński Toyota Castrol Rally Team - A. Śląski Toyota Celica 4WD 12 15 15   15   15 72
4. Waldemar Doskocz
Aleksander Dragon
Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio; Renault Clio Williams (6) 8 10 12 (4) 15 12 57
5. Piotr Świeboda
Andrzej Górski
Tedex Rally Team -  A. Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Polski
Mitsubishi Lancer Evo III   12 8   10 12   42
5. Wiesław Stec
Maciej Maciejewski
Racer Rally Team - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer Evo III; Ford Escort RS Cosworth   10 6 10 6 10   42
7. Leszek Kuzaj Tedex Rally Team - A. Krakowski Mitsubishi Lancer Evo III 8       8 8 8 32
8. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Aquilla / Renault Elf Polska - A. Krakowski Opel Astra GSi 16V; Renault Maxi Clio 1   4 6 3   10 24
9. Jarosław Pineles
Maciej Wodniak
Nokia / CPN / Radio Katowice - A. Śląski Opel Astra GSi 16V   2   3   6 6 17
10. Bogdan Herink Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio 4   12         16
11. Jerzy Wierzbołowski Starter Rally Team - A. Dolnośląski Ford Sierra Cosworth 4x4 3   1     4 3 11
12. Zenon Sawicki
Marek Skrobot
Mobil / Ford Dealer Rally Team - A. Polski Ford Escort RS Cosworth   6 3         9
13. Cezary Zaleski
Krzysztof Rzucidło
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Opel Kadett GSi 16V           3 4 7
14. Robert Kępka Racer Rally Team - Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth; Renault Clio Williams   3     2     5
14. Juliusz Palonka
Stanisław Bazan
Boryszew SA - Automobilklub Lubelski Subaru Legacy RS 4WD   1       2 2 5
16. Tomasz Mikołajczyk
Marek Leśniak
Automobilklub Polski
KKS Elita
Ford Sierra Cosworth 4x4   4           4
16. Cezary Fuchs Esso Rally Team - Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth       4       4
18. Tomasz Kuchar
Tomasz Malec
Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V       2   1   3

19.

Jerzy Dyszy Racer Rally Team - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams              1

1

19. Włodzimierz Skrodzki
Maria "Malina" Wiechowska
Rafineria Jedlicze - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams         1     1
19. Bartłomiej Baniowski
Tomasz Czopik
Automobilklub Krakowski Nissan Sunny GTi-R       1       1
 

Grupa N:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Świeboda
Andrzej Górski
Tedex Rally Team -  A. Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Polski
Mitsubishi Lancer Evo III   9 9   9 9   36
2. Wiesław Stec
Maciej Maciejewski
Racer Rally Team - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer Evo III; Ford Escort RS Cosworth   6 6 9 4 6   31
3. Leszek Kuzaj Tedex Rally Team - A. Krakowski Mitsubishi Lancer Evo III 6       6 4 9 25
4. Jerzy Wierzbołowski Starter Rally Team - A. Dolnośląski Ford Sierra Cosworth 4x4 4   2     2 4 12
5. Jarosław Pineles
Maciej Wodniak
Nokia / CPN / Radio Katowice - A. Śląski Opel Astra GSi 16V   2   3 2 3   10
6. Cezary Zaleski
Krzysztof Rzucidło
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Opel Kadett GSi 16V         1 1 6 8
6. Zenon Sawicki
Marek Skrobot
Mobil / Ford Dealer Rally Team - A. Polski Ford Escort RS Cosworth   4 4         8
8. Juliusz Palonka
Stanisław Bazan
Boryszew SA - Automobilklub Lubelski Subaru Legacy RS 4WD 3 1         3 7
9. Włodzimierz Skrodzki
Maria "Malina" Wiechowska
Rafineria Jedlicze - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams 1   1   3     5
10. Cezary Fuchs Esso Rally Team - Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth       4       4

10.

Jerzy Dyszy Racer Rally Team - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams  2           2

4

12. Tomasz Kuchar
Tomasz Malec
Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V       2     1 3

13.

Krzysztof Ruciński Racer Rally Team - Automobilklub Polski Renault Clio Williams 2            

2

14.

Mirosław Rusiecki   Opel Astra GSi 16V       1      

1

 

Formuła 2:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Waldemar Doskocz
Aleksander Dragon
Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio; Renault Clio Williams 9 9 (6) 9 9 9 (9) 45
2. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Aquilla / Renault Elf Polska - A. Krakowski Opel Astra GSi 16V; Renault Maxi Clio 4 4 (4) 6 6   6 26
3. Jarosław Pineles
Maciej Wodniak
Nokia / CPN / Radio Katowice - A. Śląski Opel Astra GSi 16V   6   4 3 6 4 23
4. Bogdan Herink Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio 6   9         15
5. Cezary Zaleski
Krzysztof Rzucidło
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Opel Kadett GSi 16V   2 2   2 4 3 13
6. Włodzimierz Skrodzki
Maria "Malina" Wiechowska
Rafineria Jedlicze - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams     3   4     7
6. Tomasz Kuchar
Tomasz Malec
Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V       3   3 1 7

8.

Jerzy Dyszy Racer Rally Team - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams  3   1       2

6

9.

Krzysztof Ruciński Racer Rally Team - Automobilklub Polski Renault Clio Williams 3   1        

4

9.

Jacek Sikora
Marek Kaczmarek
Racer R. T. / Autorex - Rzemieślnik Wa-wa Fiat Cinquecento Abarth 2         2  

4

11.

Jacek Jerschina
Artur Orlikowski
Automobilklub Polski Peugeot 106 XSi       2   1  

3

11.

Mariusz Mszyca Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V   3          

3

13.

Waldemar Malinowski
Andrzej Grigorjew
Mobil Rally Team - Automobilklub Polski Opel Astra GSi 16V   1     1    

2

14.

Mariusz Ficoń
Jacek Sciciński
Polifarb Cieszyn / Motor - Rzemieślnik Wa-wa Fiat Cinquecento Abarth 1            

1

14.

Jan Chróścik
Aleksander Woźnica
Automobilklub Lubelski Opel Corsa GSi 16V       1      

1

 

Klasa A-8:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Krzysztof Hołowczyc
Maciej Wisławski
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Toyota Celica 4WD 9 9 9 9 9     45
2. Robert Herba
Artur Skorupa
Aral BPH Rally Team - Automobilklub Polski Toyota Celica 4WD 6     6 4 9 9 34
3. Robert Gryczyński Toyota Castrol Rally Team - A. Śląski Toyota Celica 4WD 4 6 6   6   6 28
4. Waldemar Doskocz
Aleksander Dragon
Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio; Renault Clio Williams   4   4 3 6 4 21
5. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Aquilla / Renault Elf Polska - A. Krakowski Opel Astra GSi 16V; Renault Maxi Clio   2   3 2   3 10
6. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Sierra Cosworth 4x4   3       4   7
7. Bartłomiej Baniowski
Tomasz Czopik
Automobilklub Krakowski Nissan Sunny GTi-R     4 2       6
 

Klasa A-7:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Waldemar Doskocz
Aleksander Dragon
Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio; Renault Clio Williams 9   6         15
1. Bogdan Herink Renault Elf Polska - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Maxi Clio 6   9         15
3. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Aquilla Rally Team - A. Krakowski Opel Astra GSi 16V 4   4         8
 

Klasa A-6:

1 2 3 4 5 6 7  

1.

Jacek Jerschina
Artur Orlikowski
Automobilklub Polski Peugeot 106 XSi       9 9 9 4

31

2.

Piotr Gadomski
Romuald Porębski
Nokia / CPN / Radio Katowice - A. Śląski Honda Civic VTEC     9     4 9

22

3. Janusz Damentko Automobilklub Morski / A. Bałtycki Toyota Corolla GTi 16     6   4 6 6

22

4.

Jan Chróścik
Aleksander Woźnica
Automobilklub Lubelski Opel Corsa GSi 16V       6 6    

12

5.

Maciej Ławiński Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126 Bis       4   3 3

10

6.

Konrad Gałusza Automobilklub Dolnośląski Opel Corsa GSi 16V   9          

9

 

Klasa N-4:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Świeboda
Andrzej Górski
Tedex Rally Team -  A. Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Polski
Mitsubishi Lancer Evo III   9 9   9 9   36
2. Wiesław Stec
Maciej Maciejewski
Racer Rally Team - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer Evo III; Ford Escort RS Cosworth   6 6 9 4 6   31
3. Leszek Kuzaj Tedex Rally Team - Automobilklub Krakowski Mitsubishi Lancer Evo III 6       6 4 9 25
4. Jerzy Wierzbołowski Starter Rally Team - A. Dolnośląski Ford Sierra Cosworth 4x4 4 1 2     3 6 16
5. Juliusz Palonka
Stanisław Bazan
Boryszew SA - Automobilklub Lubelski Subaru Legacy RS 4WD 3 2 1     2 4 12
6. Zenon Sawicki
Marek Skrobot
Mobil / Ford Dealer Rally Team - A. Polski Ford Escort RS Cosworth   4 4         8
7. Cezary Fuchs Esso Rally Team - Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth       4     3 7
 

Klasa N-3:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Jarosław Pineles
Maciej Wodniak
Nokia / CPN / Radio Katowice - A. Śląski Opel Astra GSi 16V   9 3 9 6 9   36
2. Cezary Zaleski
Krzysztof Rzucidło
Stomil Olsztyn / Mobil Rally Team - A. Polski Opel Kadett GSi 16V   4 6   4 6 9 29
3. Włodzimierz Skrodzki
Maria "Malina" Wiechowska
Rafineria Jedlicze - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams 6   9   9     24

4.

Jerzy Dyszy Racer Rally Team - A. Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams  9    4        6

19

5. Tomasz Kuchar
Tomasz Malec
Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V       6   4 4 14

6.

Krzysztof Ruciński Racer Rally Team - Automobilklub Polski Renault Clio Williams 9   4        

13

7.

Mariusz Mszyca Automobilklub Dolnośląski Opel Astra GSi 16V 4 6          

10

8.

Waldemar Malinowski
Andrzej Grigorjew
Mobil Rally Team - Automobilklub Polski Opel Astra GSi 16V   3 1   3    

7

9.

Mirosław Rusiecki   Opel Astra GSi 16V       4     2

6

10.

Marek Nawarecki Automobilklub Krakowski Peugeot 309 GTi 16V         1   3

4

10.

Tomasz Ratajczyk
Mariusz Sobczak
Automobilklub Dolnośląski Volkswagen Golf GTi 16V   2 2        

4

 
Puchar Cinquecento / Klasa A-PCA: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Mariusz Ficoń
Jacek Sciciński
Polifarb Cieszyn / Motor - A. Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Abarth 6 9 9     6 9 39
2. Jacek Sikora
Marek Kaczmarek
Racer Rally T. / Autorex - A. Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Abarth 9   4   9 9   31
3. Marek Skrzypkowski
Adam Balawajder
Automobilklub Sudecki
Automobilklub Dolnośląski
Fiat Cinquecento Abarth 2 4 6   (2) 4 6 22
4. Jan Chudzikiewicz Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Abarth 4 3 3 6   (3) 4 20
5. Marcin Turski Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Abarth   2 (1) 9 3 2 3 19
6. Aleksander Bubel RM Carsystem Voss - Automobilklub Dolnośląski Fiat Cinquecento Abarth   6   4 4 1   15
7. Filip Rybacki Automobilklub Polski Fiat Cinquecento Abarth         6     6
8. Marek Ryndak Polmozbyt - Moto Car 93 Rzeszów Fiat Cinquecento Abarth 1           2 3
8. Damian Gielata Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Abarth 3             3
8. Włodzimierz Pawluczuk
Marek Andrysz
Carservis - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Abarth   1 2         3
11. Krzysztof Dunat Automobilklub Beskidzki Fiat Cinquecento Abarth             1 1
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

 
Klasyfikacja zespołów sponsorskich:

1.

Racer Rally Team 21

2.

Mobil Oil Poland Rally Team 18

Podział samochodów startujących w RSMP według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Formuła 2 - Samochody gr. A lub N z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania. Do kategorii tej zaliczano też tzw. "kit cars" - pojazdy oparte o grupę A (lecz z większym zakresem dozwolonych modyfikacji) z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania, produkowane w ilości co najmniej 25 tysięcy egzemplarzy w ciągu roku, zaś roczna produkcja silników danej wersji nie mogła być mniejsza niż 2500. Producent miał obowiązek przygotowania minimum 50 zestawów ("kitów") pozwalających zamienić seryjny samochód w kit car.

Grupy A i N podzielone były na klasy:
- kl. A-8 - pow. 2000 cm3
- kl. A-7 - do 2000 cm3
- kl. A-6 - do 1600 cm3
- kl. A-5 - do 1300 cm3
- kl. A-0 - do 1000 cm3
- kl. N-4 - pow. 2000 cm3
- kl. N-3 - do 2000 cm3
- kl. N-2 - do 1600 cm3
- kl. N-1 - do 1300 cm3
- kl. N-0 - do 1000 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była pojemność skokowa silnika.

Puchar Cinquecento (kl. A-PCA) - samochody Fiat Cinquecento Abarth gr. A przygotowane z wykorzystaniem zestawu ("kitu") firmy Abarth.

W grupie A nie prowadzono klasyfikacji rocznej.

Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.
Punkty w grupie N, F2, Pucharze Cinquecento i w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.
Do końcowych punktacji zaliczano zawodnikom 5 najlepszych wyników.
Aby zostać Mistrzem Polski trzeba było być sklasyfikowanym w co najmniej czterech eliminacjach.


Źródła:
- Informator Rajdu Elmot 1996
- Informator Rajdu Karkonoskiego 1996
- Materiały: AdamT, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Jacek Ślopek, Mirek:)
- Motor 1996
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Sport 1996
- "Wielkie ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski


<< RSMP 1995] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1997 >>