<< WSMP 1978] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1980 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1979

11-12.05.1979 1 eliminacja WSMP Poznań
23-24.06.1979 2 eliminacja WSMP Kielce
9.09.1979 3 eliminacja WSMP Toruń
30.10.1979 4 eliminacja WSMP Poznań
12-14.10.1979 5 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1979

Klasa 1:
1. Janusz Szerla OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p
 
Klasa 2:
1. Janusz Szerla OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p

2.

Andrzej Lubiak OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p
 

Klasa 3:

1. Adam Polak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 1500; Polski Fiat 125p
 

Klasa 4:

1. Lech Jaworowicz Automobilklub Warszawski Opel Kadett GTE
 
Klasa 6:
1. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Porsche 911
 
Klasa 7:
1. Andrzej Szulc Automobilklub Morski  
 
Klasa 8:
1. Marcin Biernacki Automobilklub Warszawski  

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 2 - samochody grupy II do 700 cm3
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grupy IV do 2000 cm3
- Klasa 6 - ?
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami

System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd.


Żródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek, Tylkoraz
- Wyniki II eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - tor Kielce
- Wyniki V eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - tor Kielce


<< WSMP 1978] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1980 >>