<< WSMP 1978] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1980 >>
11-12.05.1979 | 1 eliminacja WSMP | Poznań |
23-24.06.1979 | 2 eliminacja WSMP | Kielce |
9.09.1979 | 3 eliminacja WSMP | Toruń |
30.10.1979 | 4 eliminacja WSMP | Poznań |
12-14.10.1979 | 5 eliminacja WSMP | Kielce |
Klasa 1: | |||
1. | Janusz Szerla | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
Klasa 2: | |||
1. | Janusz Szerla | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
2. |
Andrzej Lubiak | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
Klasa 3: |
|||
1. | Adam Polak | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 1500; Polski Fiat 125p |
Klasa 4: |
|||
1. | Lech Jaworowicz | Automobilklub Warszawski | Opel Kadett GTE |
Klasa 6: | |||
1. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Porsche 911 |
Klasa 7: | |||
1. | Andrzej Szulc | Automobilklub Morski | |
Klasa 8: | |||
1. | Marcin Biernacki | Automobilklub Warszawski |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody
wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres
dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 2 - samochody grupy II do 700 cm3
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grupy IV do 2000 cm3
- Klasa 6 - ?
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe
napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z
przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe
napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach
socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami
System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38
punktów itd.
Żródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek,
Tylkoraz
- Wyniki II eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw
Polski - tor Kielce
- Wyniki V eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw
Polski - tor Kielce
<< WSMP 1978] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1980 >>