<< WSMP 1998] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2000 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1999

29-30.05.1999 1 eliminacja WSMP Poznań
12-13.06.1999 2 eliminacja WSMP Kielce
2-4.07.1999 3 eliminacja WSMP Poznań
6-8.08.1999 4 eliminacja WSMP Kamień Śląski
27-29.08.1999 5 eliminacja WSMP Kamień Śląski
18-19.09.1999 6 eliminacja WSMP Poznań
9-10.10.1999 7 eliminacja WSMP Kamień Śląski

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1999

Grupa E: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Ryszard Luciński Lotos - A. Wielkopolski Dallara F 398-Opel 4 10   10 10 4 10 48
2. Maciej Marcinkiewicz Hołowczyc Management / Vox - A. Olsztyński Dallara F 394-Opel 10 4 10 6 6 10   46
3. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen; Eufra 391-Mugen 6 6 4 3 (2) 3 6 28
4. Tadeusz Kłosowski Automobilklub Szczeciński Dallara F 393-Opel 3 3 6 4   6   22
5. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia 1   3     2 4 10
6. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda   1 2 1 4 1   9
7. Tomasz Szczęsny Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 2 2           4
8. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen; Estonia 25-Łada     1 2 1     4
9. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada         3     3
9. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada             3 3
11. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Estonia 25-Łada             2 2
12. Juliusz Podolski Automobilklub Kielecki Promot 84-Łada             1 1
 
Klasa F3-R24: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Maciej Marcinkiewicz Hołowczyc Management / Vox - A. Olsztyński Dallara F 394-Opel 10 6 10 10 10 10   56
2. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen; Eufra 391-Mugen 6 10 4 4 6 4   34
3. Tadeusz Kłosowski Automobilklub Szczeciński Dallara F 393-Opel 4 4 6 6   6   26
4. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen 3 3 3 3       12
 
Klasa E-2000: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia     10 6   10 10 36
2. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda     6 10 10 6   32
3. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Estonia 25-Łada       3   4 6 13
4. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia       4     4 8
5. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Estonia     4 2   2   8
6. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada         4 3   7
7. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada         6     6
8. Juliusz Podolski Automobilklub Kielecki Promot 84-Łada         3     3
 
Klasa E-1300: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada 6 10 6 10   (6) 10 42
2. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada 10   10     10   30
3. Juliusz Podolski Automobilklub Kielecki Promot 84-Łada 4 6   6     6 22
4. Przemysław Walknowski Automobilklub Szczeciński Estonia 3   4 4   3   14
5. Andrzej Grabowski Automobilklub Orski Promot 85-Łada; Estonia   4 2 3     4 13
6. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki Estonia     3     4   7
7. Piotr Lenartowicz Automobilklub Krakowski Promot 84-Łada           2 2 4
8. Piotr Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada             3 3
9. Michał Matuszyk Automobilklub Dolnośląski MTX           1 1 2
 
Samochody turystyczne: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS   10 10 10 6 6   42
2. Tadeusz Myszkier Lotos - A. Wielkopolski BMW M3 E36; Ford Escort RS Cosworth 10     4 10 4 10 38
3. Piotr Bednarek Automobilklub Kielecki BMW M3 E36   6 6 6 3 3 6 30
4. Tomasz Myszkier Lotos - A. Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth 6       4 10   20
5. Krzysztof Federowicz CPN - A. Rzemieślnik Warszawa Honda Integra-R 3 4 4 2     2 15
6. Grzegorz Kozłowski Automobilklub Wielkopolski Honda Integra-R 4 3 2     1 1 11
7. Marcin Kasztelan Automobilklub Orski BMW M3 E36             4 4
8. Andrzej Kleina Automobilklub Olsztyński Ford Sierra RS 500 Cosworth     3         3
8. Maciej Stańco Automobilklub Śląski BMW M3 E36; BMW M3 E30       3       3
8. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 16V             3 3
11. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Honda Integra-R     1 1 1     3
12. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Suzuki Swift GTi 16V 2             2
12. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic   2           2
12. Mariusz Kostrzak Automobilklub Olsztyński BMW M3 E36         2     2
12. Mieczysław Błaszczyński Automobilklub Łódzki Ford Sierra           2   2
16. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Ford Escort 1 1           2
 
Klasa H-2000: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 16V   4   10 10 6 10 40
2. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Suzuki Swift GTi 16V 10   10 6   10 2 38
3. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic   10 6 4 6 4   30
4. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Ford Escort 6 6 3 3 4     22
5. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault   3 4 2       9
6. Miłosz Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel 4 2 2         8
7. Marcin Bartkowiak Automobilklub Śląski Renault Megane Coupe 3   1 1 3     8
8. Krzysztof Federowicz CPN - A. Rzemieślnik Warszawa Honda Integra-R             6 6
9. Wojciech Merchelski Automobilklub Ełcki Toyota   1     2 3   6
10. Grzegorz Kozłowski Automobilklub Wielkopolski Honda Integra-R             4 4
11. Sebastian Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco             3 3
12. Zygmunt Konieczek Automobilklub Morski BMW 2             2
12. Arkadiusz Pałasz Automobilklub Śląski Peugeot 205 GTi           2   2
14. Zbigniew Łacisz Automobilklub Śląski Opel Astra GSi 16V             1 1
 
Klasa N-2000: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Krzysztof Federowicz CPN - A. Rzemieślnik Warszawa Honda Integra-R 6 10 10 10       36
2. Grzegorz Kozłowski Automobilklub Wielkopolski Honda Integra-R 10 6 6 4 6     32
3. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Honda Integra-R 3   4 6 10     23
4. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Honda   4 3 3 4     14
5. Zbigniew Łacisz Automobilklub Śląski Opel 4             4
6. Marcin Gładysz Automobilklub Tarnowski Volkswagen 1 3           4
7. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat         3     3
8. Hubert Wójcik Automobilklub Kielecki Opel   1 2         3
9. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel 2             2
9. Jerzy Starnawski Automobilklub Morski Ford   2           2
 

Klasa A-1000 / Puchar M plus M:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Marcin Kaczmarek M plus M - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento 6 4 (2) 10 6 4 10 40
2. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento   6 4 2 10 10 6 38
3. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 2 10 1 6   6 2 27
4. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 10   6 4 2   4 26
5. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 4 3 10         17
6. Maciej Kaczmarek M plus M - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento   1     4 3 3 11
7. Adam Kiełkiewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 1   3 3 3   1 11
8. Małgorzata Serbin Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 3             3
9. Andrzej Bobrowski Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento   2           2
9. Jakub Pietruszyński M plus M - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento           2   2
11. Dariusz Nowicki Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento           1   1
 

Puchar Renault Megane Coupe:

1 2 3 4 5 6 7  
S G S G S G S G S G S G S G  
1. Marcin Bartkowiak Automobilklub Śląski 17 (34) (17) 37 18,5 37 25 50 25 50 25 50 25 50 409,5
2. Jakub Golec Pieluszyńska - Automobilklub Wielkopolski 21 42 21 42 25 42 21 (37) 21 42 21 42 (21) 42 382
3. Sebastian Mielcarek Preem - Automobilklub Wielkopolski 18,5 50 25 50 17 34 (12) 34 17 34 17 37 16 (34) 349,5
4. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski 25   (10) 28 21 50 18,5 32 18,5 37 18,5   17 37 302,5
5. Robert Kisiel Autoklub Rzemieślnik Warszawa 15 32 18,5 32 16 32 17 42 (5) 32 15 32 18,5 (32) 302
6. Maciej Tomaszewski Automobilklub Polski (8)   14 30 13 26 16 28 16 30 14 26 15 30 258
7. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński 13 30 15 26 (10) 24 14 30 12 (10) 13 30 11 24 242
8. Maciej Bekas Automobilklub Wielkopolski 16 37       30 11 24 8 28 16 34 14 22 240
9. Maciej Ptak Autoklub Rzemieślnik Warszawa 4 28 16 34 14 28     15 26 10 24 13 12 224
10. Małgorzata Serbin Carsystem Voss - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 11 26   20 15   13 20 11 20 11 28 10 18 203
11. Aleksander Michałowski Automobilklub Lubelski 10 24 11 22   20   22   18 9 (18) 9 28 173
12. Krzysztof Gałecki Lotos - Automobilklub Wielkopolski 14       12 22 15 26 14   12 20 12 20 167
13. Bartłomiej Bakalarz Automobilklub Częstochowski 9 22 9 16 11     18 13 24 8 22     152
14. Witold Paradowski Automobilklub Częstochowski 5 20 12 18 7 10 9 12     7 12 8 26 146
15. Jan Matłacz Autoklub Rzemieślnik Warszawa 7 14 13 24 8 14 10 16 9 16         131
16. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski   12 7 14 6 (9) 8 10 6 12 4 10 7 14 110
17. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki 4,5 16     9 16       14 4,5 14   16 94
18. Marek Szymczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa 12 10       18     10 22         72
19. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski           12   14 7 9 5       47
20. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki 6 18                 6 16     46
21. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski     8                       8
  S - sprint, G - wyścig główny
 

Klasa CS-1100: 

1 2 3 4 5 6 7  
1. Artur Czyż Pol-Car - Automobilklub Wielkopolski 6   10 10 10 10 10 56
2. Arkadiusz Nowicki Automobilklub Wielkopolski 10 10 6 6 6 6 (6) 44
3. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 4 6 3 3 3   3 22
4. Dariusz Chudobiński Automobilklub Łódzki 3 4 4 4 4 3   22
5. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski           4 4 8
6. Sławomir Winkiel Automobilklub Wielkopolski 2     2   1 2 7
7. Adam Krysiak Automobilklub Częstochowski   3     2     5
8. Kamil Zadolny Automobilklub Radomski     1     2 1 4
9. Jacek Szurgot Automobilklub Wielkopolski 1   2         3
10. Wojciech Wicherski Automobilklub Wielkopolski       1 1     2

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa ST - Super Touring - Samochody turystyczne z napędem na dwa koła, wyposażone w silniki umieszczone z przodu o pojemności do 2000 cm3, wyprodukowane w ilości co najmniej 25000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalny duży zakres przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa F3-R26 - samochody Formuły 3 (silniki do 2000 cm3, maks. 4-cylindrowe, bez doładowania) wyposażone w zwężkę 26 mmm
- Klasa F3-R24 - samochody Formuły 3 ze zwężką 24 mmm
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H+2000 - samochody grupy H z silnikami powyżej 2000 cm3
- Klasa H-2000 - samochody grupy H z silnikami do 2000 cm3
- Klasa ST - samochody grupy ST
- Klasa A-2000 - samochody grupy A do 2000 cm3
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3
- Klasa N-2000 - samochody grupy N do 2000 cm3
- Klasa CS-1100 - seryjne samochody Fiat Cinquecento Sporting
Puchar Renault Megane Coupe - samochody seryjne, niedozwolone wszelkie przeróbki. Podczas każdej eliminacji rozgrywano dwa wyścigi: sprint (na dystansie 5 okrążeń) i wyścig główny (dystans ok. 60 km). Wyniki sprintu decydowały o ustawieniu na starcie wyścigu głównego.

Klasę stanowiło minimum 6 samochodów.

Punktacja:
Punkty we wszystkich klasach (z wyjątkiem Pucharu Megane) przyznawano za 6 pierwszych miejsc wedłu systemu 10-6-4-3-2-1. Zawodnikom, do końcowej punktacji, zaliczano 6 najlepszych wyników.
W Pucharze Renault Megane Coupe w wyścigu głównym punkty przyznawano za 25 pierwszych miejsc według klucza 50-42-37-34-32-30-28-26-24-22-20-18-16-14-12-10-9 itd. Za miejsca w sprincie przyznawano o połowę punktów mniej, tzn. za pierwsze miejsce 25 pkt, za drugie 21, za trzecie 18,5 itd. Do końcowej pubktacji zawodnikom zaliczano 6 najlepszych wyników ze sprintów i 6 najlepszych wyników z wyścigów głównych.


Źródła:
- Auto Sport 1999
- "Wielkie ściganie 1999" - Mirosław Rutkowski


<< WSMP 1998] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2000 >>