<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1982

4-5.06.1982 1 eliminacja RSMP 7. Rajd Krakowski
2-3.07.1982 2 eliminacja RSMP Rajd Pokoju i Przyjaźni
8-10.10.1982 3 eliminacja RSMP 30. Rajd Wisły

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1982

Klasyfikacja generalna:

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 71 pkt.
2. Marian Bublewicz
Janusz Wojtyna
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Łódzki
Opel Kadett GT / E

67 pkt.

3. Janusz Szerla FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650

19 pkt.

4. Ryszard Granica Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine 18 pkt.
5. Stanisław Skrzynecki Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 18 pkt.
6. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTI 17 pkt.
7. Mariusz Kostrzak AMK Budowlani Gdynia Polski Fiat 125p 1500  
 
Grupa II klasa 9-15:

1.

Marian Bublewicz
Janusz Wojtyna
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Łódzki
Opel Kadett GT / E

18 pkt.

 
Grupa II klasa 8:

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 27 pkt.
2. Ryszard Granica
Tomasz Szczęsny
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Renault 5 Alpine 10 pkt.
3. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Łada 21011 7 pkt.
 
Grupa II klasa 4-7:

1.

Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Polski Fiat 125p 1300 21 pkt.
2. Tadeusz Betlej
Piotr Wróbel
Automobilklub Krakowski Renault 5 TS 18 pkt.
3. Andrzej Wojnar Automobilklub Podlaski Polski Fiat 125p 1300 15 pkt.
 
Grupa II klasa 1-3:
1. Janusz Szerla FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 27 pkt.
2. Andrzej Orłowski FSM - Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 650 18 pkt.
3. Tomasz Barański
Sławomir Wysmyk
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 650 12 pkt.
 
Grupa I klasa 8:

1.

Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTI 13 pkt.
2. Stanisław Skrzynecki Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 13 pkt.
3. Jerzy Kobyliński Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 12 pkt.
 
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650:

1.

Henryk Pinis
Adam Mazurek
Automobilklub Beskidzki
Automobilklub Śląski
Polski Fiat 126p 650 24 pkt.
2. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 13 pkt.
3. Krzysztof Winkowski
Paweł Grzegorczyk
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 650 13 pkt.
 
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600:

1.

Krzysztof Łudzeń
Zbigniew Dziadkowiec
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 600 12 pkt.
2. Piotr Ogrodzki
Stanisław Niwczyk
Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 600 7 pkt.
3. Andrzej Iwaszkiewicz
Adam Przyborowski
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 600 4 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Krakowski 22 pkt.
2. Automobilklub Warszawski 19 pkt.
3. Autoklub Rzemieślnik Warszawa 10 pkt.
4. Automobilklub Śląski 6 pkt.
5. Automobilklub Łódzki 3 pkt.
5. Automobilklub Dolnośląski 3 pkt.

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i 650 cm3.

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.


Źródła:
- Motor 1982
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- Janusz Szymanek
- "Pedzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Materiały: RC, Krzysztof Łudzeń, Mirek:), Grzegorz Chyła (Rajd Polski)


<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>