<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>
4-5.06.1982 | 1 eliminacja RSMP | 7. Rajd Krakowski |
2-3.07.1982 | 2 eliminacja RSMP | Rajd Pokoju i Przyjaźni |
8-10.10.1982 | 3 eliminacja RSMP | 30. Rajd Wisły |
Klasyfikacja generalna: | |||||
1. |
Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 71 pkt. | |
2. | Marian Bublewicz Janusz Wojtyna |
Autoklub Rzemieślnik
Warszawa Automobilklub Łódzki |
Opel Kadett GT / E | 67 pkt. |
|
3. | Janusz Szerla | FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 19 pkt. |
|
4. | Ryszard Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 18 pkt. | |
5. | Stanisław Skrzynecki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 18 pkt. | |
6. | Andrzej Witkowicz | Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTI | 17 pkt. | |
7. | Mariusz Kostrzak | AMK Budowlani Gdynia | Polski Fiat 125p 1500 | ||
Grupa II klasa 9-15: | |||||
1. |
Marian Bublewicz Janusz Wojtyna |
Autoklub Rzemieślnik
Warszawa Automobilklub Łódzki |
Opel Kadett GT / E | 18 pkt. |
|
Grupa II klasa 8: | |||||
1. |
Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 27 pkt. | |
2. | Ryszard Granica Tomasz Szczęsny |
Autoklub Rzemieślnik
Warszawa Automobilklub Warszawski |
Renault 5 Alpine | 10 pkt. | |
3. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Łada 21011 | 7 pkt. | |
Grupa II klasa 4-7: | |||||
1. |
Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 21 pkt. | |
2. | Tadeusz Betlej Piotr Wróbel |
Automobilklub Krakowski | Renault 5 TS | 18 pkt. | |
3. | Andrzej Wojnar | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 15 pkt. | |
Grupa II klasa 1-3: | |||||
1. | Janusz Szerla | FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 27 pkt. | |
2. | Andrzej Orłowski | FSM - Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 650 | 18 pkt. | |
3. | Tomasz Barański Sławomir Wysmyk |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 12 pkt. | |
Grupa I klasa 8: | |||||
1. |
Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTI | 13 pkt. | |
2. | Stanisław Skrzynecki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 13 pkt. | |
3. | Jerzy Kobyliński | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 12 pkt. | |
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650: | |||||
1. |
Henryk Pinis Adam Mazurek |
Automobilklub Beskidzki Automobilklub Śląski |
Polski Fiat 126p 650 | 24 pkt. | |
2. | Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 13 pkt. | |
3. | Krzysztof Winkowski Paweł Grzegorczyk |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | 13 pkt. | |
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600: | |||||
1. |
Krzysztof Łudzeń Zbigniew Dziadkowiec |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 600 | 12 pkt. | |
2. | Piotr Ogrodzki Stanisław Niwczyk |
Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p 600 | 7 pkt. | |
3. | Andrzej Iwaszkiewicz Adam Przyborowski |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 600 | 4 pkt. | |
Klasyfikacja zespołowa: | |||||
1. |
Automobilklub Krakowski | 22 pkt. | |||
2. | Automobilklub Warszawski | 19 pkt. | |||
3. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 10 pkt. | |||
4. | Automobilklub Śląski | 6 pkt. | |||
5. | Automobilklub Łódzki | 3 pkt. | |||
5. | Automobilklub Dolnośląski | 3 pkt. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich
Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i
650 cm3.
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15
pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 9-6-4-3-2-1.
Źródła:
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Janusz Szymanek, Krzysztof
Łudzeń, Mirek:),
RC
- Motor 1982
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>